Další díl IAAF karetní inspirace je tu
Tentokrát se podíváme na díl Sprint/překážky se štafetou. Karty naleznete v přílohách, poznámky paní trenérky Samkové, která vše s dětmi vyzkoušela, si přečtěte níže.
Děti milují štafetové běhy a přidání překážek je báječné zpestření. K jednotlivým kartám bych měla tyto připomínky:
Karta č. 1
Na dráhu jsem nastavěla nepravidelně molitanové překážky, nejdříve nízké a po správném provedení přeběhu jsem na některé přidávala nebo z nich ubírala molitanové hranoly, čímž jsem měnila jejich výšku. V prvním kole část dětí před překážkami drobila krok, překážky přeskakovaly nebo ztrácely rychlost. Po druhém či třetím opakování si zvykly na různě dlouhé mezery mezi překážkami a překvapivě hezky a plynule překonaly celou trať. Při dalších obměnách jim plynulost již nedělala takové problémy jako při prvním přeběhu.
Karta č. 2
Dle nákresu jsem rozestavěla překážky a děti obíhaly vysoký kužel. Nejdříve běžely v dráze přes překážku s nejkratším náběhem, kde byl největším kamenem úrazu ostrý úhel zatáčení. Děti zpomalovaly a po celkem dobrém přeběhnutí překážky zastavovaly. Doporučuji po několika metrech vyznačit cíl, aby byly nuceny pokračovat a nebrzdit hned za překážkou. Postupně jsme se přemísťovali do drah s různými délkami náběhů. Nejlépe jim šly náběhy s větším úhlem obíhaného kuželu.
Karta č. 3
Po plynulém přeběhnutí překážek na tři a na pět kroků jsme šli stejný úsek na druhou nohu.
Karta č. 4
Ve skupině nejstarších přípravek trénujeme štafetové předávky s kolíkem spodní předávkou. Při tomto cvičení je důležité pohlídat správné zapažení ruky. Děti někdy zbytečně vysoko trčí ruku, správné vytočení dlaně – "zrcátko" vytvořené z natažených prstů a důraz na pevné držení kolíku. Také je potřeba dbát na včasné vybíhání, děti se často šťouchají kolíkem do zad.
Karta č. 5
Z mého pohledu nejtěžší cvičení. Děti se ohlížely přes rameno na přibíhajícího kamaráda, a i když měly na zemi značku, špatně odhadovaly vzdálenost a rychlost výběhu. Při výběhu jsem ze začátku pomáhala hlasovým signálem.
U druhého cvičení jsme se nasmály, protože děti posílaly míčky, ale ty se pokaždé překutálely do druhé dráhy a běžec musel míčky přeskakovat. Úkolu posílat míčky jsme se nakonec chopily my trenérky, ale míčky nás poslouchaly podobně jako děti.